قاصدکی می گرید

کاش لبخندی باشم روی لبانت..............کاش

قاصدکی می گرید

کاش لبخندی باشم روی لبانت..............کاش

حاصل عمر گابریل گارسیا مارکز در 15 جمله ! ...

حاصل عمر گابریل گارسیا مارکز در 15 جمله ! ...

در 15 سالگی آموختم که مادران از همه بهتر می‌ دانند ، و گاهی اوقات پدران هم .

در 20 سالگی یاد گرفتم که کار خلاف فایده‌ ای ندارد ، حتی اگر با مهارت انجام شود .

در 25 سالگی دانستم که یک نوزاد ، مادر را از داشتن یک روز هشت ساعته و پدر را از داشتن یک شب هشت ساعته ، محروم می‌ کند .

در 30 سالگی پی بردم که قدرت ، جاذبه مرد است و جاذبه ، قدرت زن .

در 35 سالگی متوجه شدم که آینده چیزی نیست که انسان به ارث ببرد ؛ بلکه چیزی است که خود می‌ سازد .

در 40 سالگی آموختم که رمز خوشبخت زیستن ، در آن نیست که کاری را که دوست داریم انجام دهیم ؛ بلکه در این است که کاری را که انجام می‌ دهیم ، دوست داشته باشیم .

در 45 سالگی یاد گرفتم که 10 درصد از زندگی ، چیزهایی است که برای انسان اتفاق می‌ افتد و 90 درصد آن است که چگونه نسبت به آن واکنش نشان می‌ دهند .

در 50 سالگی پی بردم که کتاب بهترین دوست انسان و پیروی کورکورانه بدترین دشمن وی است .

در 55 سالگی پی بردم که تصمیمات کوچک را باید با مغز گرفت و تصمیمات بزرگ را با قلب .

در 60 سالگی متوجه شدم که بدون عشق می‌ توان ایثار کرد ، اما بدون ایثار هرگز نمی توان عشق ورزید .

در 65 سالگی آموختم که انسان برای لذت بردن از عمری دراز ، باید بعد از خوردن آنچه لازم است ، آنچه را نیز که میل دارد ، بخورد .

در 70 سالگی یاد گرفتم که زندگی مساله در اختیار داشتن کارت‌ های خوب نیست ؛ بلکه خوب بازی کردن با کارت‌ های بد است .

در 75 سالگی دانستم که انسان تا وقتی فکر می‌ کند نارس است ، به رشد وکمال خود ادامه می‌ دهد و به محض آنکه گمان کرد رسیده شده است ، دچار آفت می‌ شود .

در 80 سالگی پی بردم که دوست داشتن و مورد محبت قرار گرفتن بزرگترین لذت دنیا است .

در 85 سالگی دریافتم که همانا زندگی زیباست .

نظرات 11 + ارسال نظر
سمیرا جمعه 22 مرداد 1389 ساعت 11:24 ق.ظ

کاشکی همه مردا به اندازه مارکز میفهمیدن

الهام جمعه 22 مرداد 1389 ساعت 11:29 ق.ظ

عاشقشم به خاطر نوع قلم زدنش
یک نویسنده تمام عیار

یادداشت های یک... جمعه 22 مرداد 1389 ساعت 11:32 ق.ظ http://adab89.blogsky.com/

سلام

واقعا حکیمانه عمرش را تقسیم کرده است.این افراد بزرگ هم جلو طریق را بخوبی می بینند هم پشت سر را.

ممنون که به من سر زدی
منم حتما میام

سپندار جمعه 22 مرداد 1389 ساعت 07:39 ب.ظ

به نظر من حالا یک بار دیگه حاصل عمر گابریل را از آخر به اول بخونیم
...
...

اگه اولیش (شماره ۱۵ ) رو باور کنیم اون بقیه خودشون از توش در میان .

احمد جمعه 22 مرداد 1389 ساعت 10:01 ب.ظ

چه زیبا
من باشم آخرش اضافه می کنم.
در 150 سالگی آموختم که چه لحظه هایی که نگذشتند و من گذشتم.

چه خبره اگه این طوری ادامه بدی ممکن نوح ناراحت بشه

مطهره جمعه 22 مرداد 1389 ساعت 11:06 ب.ظ http://www.jasad13.blogsky.com/

ممنون
مرسی

مهدی شنبه 23 مرداد 1389 ساعت 09:46 ق.ظ http://norm.blogsky.com

سلام...
همه اینا درستن اما، شاید...
آخه بعضی وقتا دیگرون آیده ی آدم رو میسازن...
البته اینجور آدما دیگه آیندشون مال خودشون نیست...

شاهدخت شنبه 23 مرداد 1389 ساعت 10:20 ق.ظ http://www.shahdokht.blogsky.com

می دونی فرق گابریل گارسیا مارکز با من چیه؟ اون اول عمل کرد و تجربه بدست آورد و نوشت... من تجربه ها و نوشته هاش رو شعار خودم کردم ولی شایی فراموش کنم باید به اونا عمل کنم!!

وقتی به حرفی که میزنی و عمل میکنی یعنی بهش اعتقاد قلبی داری
اهل عمل باش نه حرف
هرچند نوشته هایت نشان میدهد زیاد فراموشکار نیستی

باران شنبه 23 مرداد 1389 ساعت 11:27 ق.ظ http://man-baranam.blogfa.com/

چه قشنگ ......

فکر میکردم که مارکز فراموش شده ...

من عاشق مارکز ، خالق داستان های تامل برانگیزم ...

بخصوص کتاب ساعت شوم که دیوانه میکند منطق ذهن را ..

ممنون که از مارکز نوشتی ......

اگه بازم مطلبی ازش داشتی خبرم کن .....

شبزده شنبه 23 مرداد 1389 ساعت 08:35 ب.ظ http://posteshir.blogfa.com

سلام خانم دلارام.بلاگ خوبی داری.کل این صفحه رو خوندم.جالب بود.مخصوصن اون سیاستمداره.ولی چرا ۳ ۴تا پست و با هم آپ میکنی؟البته فضولیه.اصن به من چه بلاگ خودته.ولی خوشم اومد از بلاگت.لینکت میکنم.تو هم دوست داشتی پیش من بیا.خوشحال میشم.

من همین طوریم
هر وقت هر چندتا دلم بخواد میذارم مثلا خمین حالا تصمیم گرفتم تا یه هفته آپ نکنم

زهرا پنج‌شنبه 28 مرداد 1389 ساعت 03:51 ب.ظ http://sedayam-kon.mihanblog.com

قشنگ بود. .... اگه همین الان بدونیم زندگی زیباست یعنی یه عالم جلو میافتیم؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد