قاصدکی می گرید

کاش لبخندی باشم روی لبانت..............کاش

قاصدکی می گرید

کاش لبخندی باشم روی لبانت..............کاش

غرور ملی در ژاپن

وقتی توفان کاترینا به نیواورلئان رسید و سدها شکست، مردم آمریکا آن آمریکای دیگر را کشف کردند.آمریکایی که هالیوود درباره اش فیلمی نمیسازد و به تمییزی بورلی هیلز نیست.مردم دیدند که آدمهایی که مامور حفظ نظم و قانون هستند خودشان در حال بار زدن اجناس فروشگاهها هستند.پلیس نمیتوانست جلوی غارت را بگیرد چون کم نبودند ماموران پلیسی که به غارت مشغول بودند.واقعیت آمریکا ربطی به تصویری که از خودش داشت نداشت.یادم است همکار تگزاسیم بعد از دیدن مردمی که روی سقف خانه هایشان گیر افتاده بودند گفت:We look like developing world! کشف جالبی بود.حالا یک زلزله نه ریشتری ژاپن را لرزانده است.شدت و قدرت زلزله آنقدر زیاد بوده است که باعث شده است سرعت گردش زمین به دور خودش تغییر کند و سونامی آن تا آنور اقیانوس آرام و ساحل کالیفرنیا برود.راکتورهای اتمی فوکوشیما میتوانند چرنوبیل و هیروشیمای دیگری خلق کنند.و مردم ژاپن در حال… در حال زندگی کردن هستند.گزارشگر رادیوی ان پی آر با زن میانسالی صحبت کرد که با آرامش در حال جدا کردن کاغذ و پلاستیک  در میان زباله های پناهگاهش بود تا برای بازیافت بفرستند.معلمی به خبرنگار گفت که عمری به تدریس در شهر مشغول بوده است و حالا نگران دانش آموزان سابقش هست که در میان گمشدگان هستند.دنیا در حال تحسین آرامش و متانت مردم ژاپن است.و همه دارند میپرسند چرا ژاپنیها مغازه ها را غارت نمیکنند.جک کافتری در وبلاگش این سوال را پرسیده است.و جوابها جالب هستند! گرگ از آرکانزاس، ناتاشا از ونکور، کن از نیوجرسی و بیز از پنسلوانیا و خیلیهای دیگر فقط یک جواب دارند:حس غرور ملی و شرافت فردی.خوب است ملتی بتواند به مردم جهان نشان دهد که چیزهایی دارد که در هیچ زلزله ای نمی لرزند حتی اگر زلزله نه ریشتر باشد.

نظرات 6 + ارسال نظر
محمود یکشنبه 21 فروردین 1390 ساعت 06:53 ب.ظ

تو بم هم زلزله میاد از همه جای ایران سرازیر میشن تا چادر آمریکایی و کلاه چینی و شلوار ایتالیایی بدزندن.
سگ...!!! به جون مادرم سگ انسان یاب آمریکایی ها رو دزدیده بودن...وااااااااااااااااااااااای !!!
حالا آقایون دوباره زر زنیشون گل کرده فجایع آخر زمونیه !بابا آدم حسابی تو ۶ روز بزرگراه از بیخ و بن داغون شدشون رو راه انداختن،همه چی رو دارن رو به راه میکنن کدوم آخر زمون...تو مخ اینا چیه خدا هم نمی دونه.
حالا این مردم شریف ژاپن کافرن و ما مسلمون؟

راستش به دین نیست به انسانیت است
به اینکه اونا تونستن مفاهیم والای انسانی و اخلاقی رو تا این حد پروش بدن
به مناعت طبع و هویت اصیلن که مال ما با ورود اعراب دچار خدشه ای جبران ناپذیر شده
من حیرانم از این مردم و ان مردم
چرا ما که روزی شاهنشاه جهانمان کورش کبیر از دست درازی به زن دشمن خودداری می کند اینگونه خوار وخفیف شده ایم که مال مردم که هیچ به انواع دیگر الودگی ها هم آلوده شده ایم

محمود یکشنبه 21 فروردین 1390 ساعت 06:55 ب.ظ

پاتون بهتره؟
تشریف هم نیاوردید جمعه و جواب ما رو هم ندادید !
امیدوارم بهتر باشی

اره تقریبا دیگه درد نمی کنه
میدونی من این خطم همیشه سایلنته و اصلا متوجهش نشدم جمعه هم دو تا مهمون شلوغ کار(دختر دایی هام) داشتم هر چی بهشون گفتم بریم بیرون قبول نکردن!

رضا دوشنبه 22 فروردین 1390 ساعت 01:04 ق.ظ http://www.88888888.blogsky.com

وما همچنان دلخوشیم که ۲۵۰۰ سال تمدن داریم...وزلزله نیامده مغازه ها را که هیچ همدیگر را غارت میکنیم....افسوس...

براستی افسوس
ملتی با روحی بلند در سابق به مردمانی تبدیل شده اند که انسانیت را با پوزخند جواب می دهند

سمیرا چهارشنبه 24 فروردین 1390 ساعت 11:00 ق.ظ

از وقتی این ملاها اومدن یعنی از سیصد چهار صد سال پیش و قبل از اونا این عربها ما با خود ایرانیمون غریبه شدیم

سحرگاه امید چهارشنبه 24 فروردین 1390 ساعت 09:55 ب.ظ

جالب بود. یاد یک خاطره افتادم. چند روز ژیش برای کاری رفتم به بازار رضای چهار راه ولی عصر. ماشینم رو تو خیابون پشتی پارک کردم. یه دفعه یه نفر با لباس فرم اومد قبض بدست و می‌خواست هزینه ژارک ماشین رو از من بگیره. بهش گفتم اینجا که تابلوی کارت ژارک نداره. گفت حالا همه چیز این مملکت درست شده که تو به تابلوی اینجا گیر می‌دی؟ دوستم که همراهم بود می‌خواست ژولشو بده من نذاشتم. خلاصه گفتم زنگ می‌زنم ۱۱۰ بیاد ببینم چرا تابلو نذاشتن که یهو یارو غیب شد. غرض از تعریف این خاطره این بود که اگه تک تک افراد جامعه به وظیفه ملی، اخلاقی و شرعیشون عمل کنن جامعه به سمت تکامل می‌ره ولی متاسفانه عادت کردیم که کم کاری خودمون رو گردن دولت، اسلام، عرب‌ها، استکبار جهانی،‌ آمریکای جهانخوار و ... بندازیم. دوستان از خودمون باید شروع کنیم...

گربه تنها چهارشنبه 24 فروردین 1390 ساعت 10:33 ب.ظ http://devil-angel.blogsky.com

جالب بود .... این مطلب را برای مامانم هم خوندم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد